Види велосипедних гальм
Види велосипедних гальм
Ніхто не стане сперечатися про важливість гальм на будь-якому виді транспорту, тим більше, якщо мова піде про велосипед. Людина, коли сідає на двоколісного друга, ні чим не захищена, і маючи можливість вчасно зупинитися або знизити швидкість, він тим самим рятує своє здоров'я, а в деяких випадках і життя. Але, їх видів так багато, що легко заплутатися в різноманітних системах.
Типи гальм
На даний момент найпопулярнішими велосипедами у більшості покупців. Ось про нього і поговоримо. Сучасні технології дуже швидко розвиваються, і частина гальмівних систем назавжди покидає ринок. Інші активно завойовують його. І зараз на велосипедах можна побачити наступні типи гальмових систем:
1. Ободні (V-brake або кантилеверные).
2. Дискові (гідравлічні або механічні гальма)
У кожного типу є свої переваги і недоліки, які їх характеризують. І залежно від стилю їзди і фінансових можливостях кожен має можливість купити велосипед свого типу.
Ободні велосипедні гальма
Це один з найпопулярніших на даний вид день гальм. Незважаючи на поступове зменшення вартості більш дорогих систем, простота в обслуговуванні і в конструкції робить їх максимально доступними. Тут зусилля від гальмівної ручки за допомогою троса передається на гальмові колодки. Вони в свою чергу за рахунок сили тертя об обід зупиняють велосипедиста.
Кантилеверные гальма
У свій час на гірські велосипеди прийшли з шосейного спорту. Де вони активно використовуються донині. Але, за рахунок досить малого зусилля гальмування на гірських велосипедах використовуються вкрай рідко, і тільки на найбільш простих моделях. Їх ефективність знаходиться на найнижчій позначці. Допускається їх установка, якщо велосипедист планує дуже спокійні поїздки по парковій зоні і в тихих містах або селищах, без інтенсивного вуличного руху.
V-brake гальма
За своїм принципом трохи нагадують у роботі кантилеверные гальма. Але, на відміну від попередніх, гальма типу V-brake мають більш довгі важелі, а значить, гальмівне зусилля, яке приходить від ручки на кермі і передається на колодки і обід в кілька разів сильніше. В суху погоду їх ефективність не гірше ніж у механічних дискових гальм. А обслуговування та вартість витратних матеріалів значно нижче. Саме з цієї причини їх воліють купувати бюджетні велосипедисти.
До найбільших недоліків можна віднести зниження їх ефективності, якщо на обід потрапляє вода або бруд. У зимовий період, якщо ви плануєте експлуатацію велосипеда, попадання на обід снігу або крапель води, практично повністю позбавляє велосипед гальмівної системи.
Дискові гальма на велосипеді
Сучасні технології постійно вдосконалюються і дешевшають. І ще 10 років тому дискові гальма на велосипеді вважалися неймовірною розкішшю. Але минуло небагато часу, і вони вже стоять практично на кожному другому велосипеді. І це чудово, адже переваг у них набагато більше, ніж недоліків.
Механічні дискові гальма наводяться в робочий рух за допомогою троса. Звичайна ручка на кермі передає зусилля на спеціальний механізм, всередині якого є колодки. Вони затискають металевий диск, який кріпиться до втулки колеса, і велосипед починає знижувати швидкість.
Гідравлічні гальма діють точно також, тільки замість троса у них використовується гідравлічна рідина. По своїй конструкції вони набагато складніше, ніж механічні, але за рахунок великого зусилля передається на колодки, зупинити велосипед навіть з важким велосипедистом на поганій дорозі досить просто.
Дискові гальма дуже ефективні в будь-який час року і при будь-яких погодних умовах. Не бояться попадання води і бруду, і прекрасно захищені. Але, їх вартість та обслуговування дорожче, ніж у ободних систем. Та і вага конструкції, в цілому трохи перевищує V-brake гальма.